Monday 27 November 2017

Form 8938 Aksjeopsjoner


Rapportering av utenlandske finansielle eiendeler på skjema 8938 Oppdatert 8. november 2016 Fra og med skatteår som begynner etter 18. mars 2010, er USAs skattebetalere pålagt å rapportere til Internal Revenue Service om finansielle eiendeler holdt utenfor USA. Dette kravet til rapportering er en del av FATCA, som var en del av de større Hiring Incentives for Restore Employment Act (HIRE). FATCA består av to deler: et nytt tilbakeholdelsesregime som er utformet for å oppmuntre globale finansinstitusjoner til å sende inn rapporter til skattemyndighetene om den amerikanske økonomiens internasjonale økonomi og en ny rapporteringsmekanisme hvor de amerikanske skattebetalerne selv rapporterer til IRS finansielle eiendeler holdt utenfor Forente stater. Denne artikkelen diskuterer kravene til selvrapportering av amerikanske skattebetalere under FATCA. Hva som regnes som en utenlandsk finansiell eiendel Utenlandske finansielle eiendeler eller 34 spesifikke utenlandske finansielle eiendeler34 som IRS kaller dem, består av: Finansielle kontoer opprettholdt hos finansinstitusjoner utenfor USA, for eksempel bankkontoer, investeringsregnskap og verdipapirfond Aksjer, obligasjoner eller andre verdipapirer utstedt av en ikke-amerikansk person og ikke holdt gjennom en investeringskonto Eventuell interesse i en utenlandsk enhet, som et utenlandsk selskap, utenlandsk partnerskap eller utenlandsk tillit. Eventuelt finansielt instrument eller kontrakt som har en utsteder eller motpart som ikke er en Amerikansk person. Utenlandske investeringer som holdes gjennom US-baserte investeringskontoer, rapporteres ikke på skjema 8938. Hvem er påkrevd for filformular 8938 Teknisk sett påvirkes alle amerikanske skattebetalere av FATCA. Men for nå krever skattemyndighetene bare enkelte skattytere å rapportere sine utenlandske finansielle eiendeler. IRS39s instruksjoner for skjema 8938 refererer til 34spesifiserte personer34 og avgrenses når rapportering er nødvendig. Følgende 34spesifiserte individer34 kan være pålagt å sende skjema 8938: Amerikanske statsborgere, bosatte romvesener, utenlandske utenlandske personer som velger å bli behandlet som om de var hjemmehørende, og utenlandske utenlandske personer som bor i Amerikansk Samoa eller Puerto Rico. (For mer informasjon, se Trenger jeg å fylle ut skjema 8938, 34Statement of Specified Foreign Financial Assets34 på IRS. gov-websiden.) Rapporteringsterskel for skjema 8938 Skattebetalere må spore to tiltak av markedsverdien av deres utenlandske finansielle eiendeler : maksimal verdi av eiendelen til enhver tid i løpet av året og verdien av eiendelen ved utgangen av skatteåret. Skattytere vil da ta summen av alle maksimumsverdiene og summen av alle årsskiftet. Disse summene brukes da til å avgjøre om verdien av eiendelene overstiger rapporteringsterskelene. I så fall må skattebetalere rapportere alle sine utenlandske finansielle eiendeler til IRS. Hvis terskelene ikke er oppfylt, er ikke skattebetalere pålagt å fylle ut skjema 8938. IRS har oppgitt forskjellige terskler for ulike typer skatteytere, som følger: Ungift person bosatt i USA kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av sine utenlandske finansielle eiendeler er over 50 000 på siste dag i året eller over 75 000 når som helst i løpet av året. Giftede personer som arkiverer i fellesskap og bosatt i USA, kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av deres utenlandske finansielle eiendeler er over 100 000 på siste dag i året eller over 150 000 når som helst i løpet av året. Gift personer som arkiverer seg separat og bosatt i USA, kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av deres utenlandske finansielle eiendeler er over 50 000 på siste dag i året eller over 75 000 når som helst i løpet av året. Ugift person som bor utenfor USA og tilfredsstiller enten bona fide bosatt eller fysisk tilstedeværelsestest, kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av sine utenlandske finansielle eiendeler er større enn 200 000 på siste dag i året eller over 300 000 når som helst under året. Giftede personer som arkiverer i fellesskap og bosatt utenfor USA, og som tilfredsstiller enten bona fide bosatt eller fysisk tilstedeværelsestest, kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av sine utenlandske finansielle eiendeler er større enn 400 000 på siste dag i året eller over 600 000 på noen tid i løpet av året. Gift personer som arkiverer seg separat og bosatt utenfor USA og tilfredsstiller enten bona fide bosatt eller fysisk tilstedeværelsestest, kreves å sende skjema 8938 dersom markedsverdien av deres utenlandske finansielle eiendeler er større enn 200 000 på siste dag i året eller over 300 000 ved når som helst i løpet av året. Slik verdsettes utenlandske eiendeler Utenlandske finansielle eiendeler måles ved å bruke virkelig markedsverdi i valutaen hvor aktiva er denominert. Skattebetalere må kjenne både den høyeste rettferdige markedsverdien for det aktiva når som helst i løpet av året og den rettferdige markedsverdi på siste dag i året. Disse markedsverdiene konverteres deretter til amerikanske dollar ved bruk av valutakursen på siste dag i året. Skattebetalere bør bruke valutavekselsatser utgitt av Treasury Department39s Financial Management Service. Hvis den nettsiden ikke angir ønsket valuta, kan skattebetalere bruke andre offentlig tilgjengelige valutavekslingsdatabaser. Skattebetalere må spesifisere utenlandsk valuta, valutakurs som brukes, og kilden til valutakursinformasjonen hvis de ikke er oppgitt i Financial Management Service. Når til filformular 8938 Form 8938 er arkivert med Form 1040 selvangivelse. Ved å arkivere en forlengelse, forlenges også tiden til filformular 8938. Strukturen i skjema 8938 Form 8938 staver ut all informasjon som må rapporteres til IRS. Skjema 8938 består av fire deler: Del I er for finansielle kontoer, for eksempel et depositum eller en depotkonto hos en finansinstitusjon. Del II gjelder for andre typer finansielle eiendeler, for eksempel aksjer, obligasjoner og andre finansielle instrumenter. Skjema 8938 har plass til bare en aktiv i del I og en aktiv i del II. Skatteytere kan bruke så mange skjemaer 8938 som nødvendig for å rapportere sine utenlandske finansielle eiendeler. Del III er et sammendrag som viser hvor inntekter fra utenlandske finansielle eiendeler er rapportert andre steder på selvangivelsen. Del IV er et sammendrag for visse typer finansielle eiendeler unntatt fra rapportering på skjema 8938 fordi denne informasjonen er rapportert andre steder på selvangivelsen. Hvordan skjema 8938 relaterer seg til skjemaet for utenlandsk bankkonto rapport 8938 ligner i stor grad eldre versjoner av den utenlandske bankkontoen rapporten (FBAR). Men Form 8938 ber om større detalj og tjener en annen hensikt enn FBAR. Formålet med Form 8938 er å legge til rette for overholdelse av en intern inntektslov (FATCA) og er en del av selvangivelsen, og anses som konfidensiell selvangivelsesinformasjon. Formålet med FBAR er å overholde Bank Secrecy Act, er ikke en del av selvangivelsen, og anses ikke for konfidensiell selvangivelsesinformasjon. FBAR kan være og deles mellom offentlige etater og brukes hovedsakelig av Treasury Department39s Financial Crimes Enforcement Network for å spore og bekjempe internasjonal hvitvasking av penger. Form 8938 er utformet for å brukes av Internal Revenue Service for å bekjempe internasjonal skatteunddragelse. Skjema 8938 krever også informasjon om utenlandske eiendeler, som inkluderer utenlandske kontoer som har eiendeler, mens FBAR bare ber om informasjon om utenlandske kontoer. Skattytere som har krav om å fylle ut skjema 8938, har trolig også en forpliktelse til å rapportere vesentlig den samme informasjonen om FBAR, som er arkivert separat med statskassen. En FBAR er påkrevd dersom noen USA-personer (inkludert selskaper og andre enheter) har minst 10.000 i utenlandsk regnskap til enhver tid i løpet av året. De typer finansielle kontoer som er rapportert på FBAR, avvike imidlertid litt fra hvilke typer kontoer som er rapportert på skjema 8938. Straff i forbindelse med skjema 8938 IRS kan pålegge en 10.000 straff for ikke å sende skjema 8938 innen forfallsdato for selvangivelsen (inkludert utvidelser) eller for å sende inn en ufullstendig eller unøyaktig form 8938. Dersom skjemaet 8938 ikke er innlevert innen 90 dager etter en formell melding fra IRS, kan IRS vurdere ytterligere straffer på 10.000 for hver 30-dagers periode ( eller en del av en 30-dagers periode) at skjemaet 8938 fortsetter å være ikke-arkivert, opp til en maksimumsstraff på 50.000. Hvis ingen form 8938 er innlevert og IRS bestemmer at en skattyter eier en eller flere utenlandske finansielle eiendeler som kreves å bli rapportert, kan IRS antas at den utenlandske finansielle eiendelen har tilstrekkelig verdi for å oppfylle rapporteringsterskelene. Straff kan fravikes dersom skattebetaleren kan vise rimelig grunn for ikke å rapportere en eiendel på skjema 8938. Vis full artikkelBasiske spørsmål og svar på skjema 8938 Spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler - Oversikt Q1. Hva er de spesifiserte utenlandske finansielle eiendelene som jeg må rapportere om på skjema 8938 Hvis du må fylle ut skjema 8938, må du rapportere dine finansielle kontoer som vedlikeholdes av en utenlandsk finansinstitusjon. Eksempler på finansielle kontoer inkluderer: Sparing, innskudd, kontroll og meglerkontoer holdt hos en bank eller meglerforhandler. Og i den utstrekning som holdes for investering og ikke holdes i en finansiell konto, må du rapportere aksjer eller verdipapirer utstedt av noen som ikke er en amerikansk person, andre interesser i en utenlandsk enhet, og eventuelt finansielt instrument eller kontrakt holdt for investering med en utsteder eller motpart som ikke er en amerikansk person. Eksempler på disse eiendelene som må rapporteres hvis de ikke holdes i en konto, inkluderer: Aksjer eller verdipapirer utstedt av et utenlandsk selskap Et notat, obligasjon eller obligasjon utstedt av en utenlandsk person En renteswap, valutaswap, basisbytte, rentekapsel, rentegulv, varebytte, egenkapitalbytte, aksjeindeksbytte, kreditt default swap eller lignende avtale med utenlandsk motpart En opsjon eller annet derivatinstrument med hensyn til noen av disse eksemplene eller med hensyn til hvilken som helst valuta eller vare som inngås med en utenlandsk motpart eller utsteder En samarbeidsinteresse i et utenlandsk partnerskap En interesse i en utenlandsk pensjonsordning eller utsatt kompensasjonsplan En interesse for en utenlandsk eiendom Enhver interesse i en utenlandsk utstedt forsikringskontrakt eller livrente med en overføringsverdi. Eksemplene oppført ovenfor omfatter ikke en eksklusiv liste over eiendeler som kreves for å bli rapportert. Spesifikke eksempler: Kontanter eller utenlandsk valuta, eiendom, edle metaller, kunst og samleobjekter Q1. Jeg holder direkte utenlandsk valuta (det vil si at valutaen ikke er i en finansiell konto). Må jeg rapportere dette på skjema 8938 Utenlandsk valuta er ikke en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel og kan ikke rapporteres på skjema 8938. Q2. Skal utenlandsk eiendom rapporteres på skjema 8938 Utenlandsk eiendomsmegling er ikke en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel som kreves å bli rapportert på skjema 8938. For eksempel må det ikke rapporteres om personlig bolig eller utleieeiendom. Hvis eiendommen holdes gjennom en utenlandsk enhet, for eksempel et aksjeselskap, partnerskap, tillit eller eiendom, er interessen i enheten en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel som er rapportert på skjema 8938, dersom totalverdien av alle dine spesifiserte utenlandske Finansielle eiendeler er større enn rapporteringsgrensen som gjelder for deg. Verdien av eiendommen som eies av enheten, er tatt med i beregningen av verdien av interessen i enheten som skal rapporteres på skjema 8938, men selve eiendommen er ikke separat rapportert på skjema 8938. Q3. Jeg holder direkte materielle eiendeler til investering, for eksempel kunst, antikviteter, smykker, biler og andre samleobjekter, i et fremmed land. Trenger jeg å rapportere disse eiendelene på skjema 8938 Nei. Direkte holdt materielle eiendeler, for eksempel kunst, antikviteter, smykker, biler og andre samleobjekter, er ikke spesifisert utenlandske finansielle eiendeler. Q4. Jeg holder direkte edle metaller for investering, for eksempel gull, i et fremmed land. Trenger jeg å rapportere disse eiendelene på skjema 8938 nr. Direkte holdt edle metaller, for eksempel gull, er ikke spesifisert utenlandske finansielle eiendeler. Vær imidlertid oppmerksom på at gullbevis utstedt av en utenlandsk person kan være en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel som du må rapportere på skjema 8938, dersom totalverdien av alle dine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler er større enn rapporteringsterskelen som gjelder for deg . Q5. Dette skatteåret solgte jeg edle metaller som jeg holdt for investering til en utenlandsk person. Må jeg rapportere salgskontrakt på skjema 8938 Kontrakten med utenlandsk person å selge eiendeler holdt for investering er en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel investeringsaktiv som du må rapportere på Form 8938, hvis den totale verdien av alle dine spesifiserte utenlandske økonomiske eiendeler er større enn rapporteringsgrensen som gjelder for deg. Utenlandske aksjer eller verdipapirer Q1. Jeg kjøpte eller arvet utenlandsk aksje eller verdipapirer, for eksempel obligasjoner. Må jeg rapportere disse på skjema 8938 Utenlandske aksjer eller verdipapirer, hvis du holder dem utenfor en finansiell konto, må rapporteres på skjema 8938, forutsatt at verdien av dine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler er større enn rapporteringstrømen som gjelder for deg . Hvis du har utenlandsk aksje eller verdipapirer inne i en finansiell konto, rapporterer du ikke aksjene eller verdipapirene på skjema 8938. For mer informasjon om rapporteringen av beholdningen av finansielle kontoer, se Vanlige spørsmål 8 og 9. Q2. Jeg eier direkte aksjer i et amerikansk fond som eier utenlandske aksjer og verdipapirer. Trenger jeg å rapportere aksjene i det amerikanske fondet eller aksjene og verdipapirene som holdes av fondet på skjema 8938 Hvis du direkte eier aksjer i et amerikansk fond, trenger du ikke å rapportere fondet eller aksjene i det gjensidige fondet fond. Sikkerhetsboks Q1. Jeg har et bankboks hos en utenlandsk finansinstitusjon. Er safeen selv betraktet som en finansiell konto Nei, et bankboks er ikke en finansiell konto. Utenlandsk finansinstitusjon Investeringskonto Q1. Jeg har en finansiell konto vedlikeholdt av en utenlandsk finansinstitusjon som har investeringsmidler. Må jeg rapportere den finansielle kontoen dersom alle eller noen av investeringsmidlene i kontoen er aksjer, verdipapirer eller verdipapirer utstedt av en amerikansk person Hvis du har en finansiell konto opprettholdt av en utenlandsk finansinstitusjon og verdien av spesifisert utenlandske finansielle eiendeler er større enn rapporteringsgrensen som gjelder for deg, må du rapportere kontoen på skjema 8938. En utenlandsk konto er en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel selv om innholdet helt eller delvis inneholder investeringsmidler utstedt av en Amerikansk person. Du trenger ikke å rapportere egenkapitalen til en finansiell konto på skjema 8938, uansett om eiendommene er utstedt av en amerikansk person eller en ikke-person. US-baserte finansielle regnskap (inkludert amerikanske fond, IRA, 401 (k) planer mv.) Q1. Jeg har en finansiell konto med en amerikansk gren av en utenlandsk finansinstitusjon. Trenger jeg å rapportere denne kontoen på skjema 8938 En finansiell konto, for eksempel et depositum, varetekts - eller avgangskonto, ved en amerikansk filial av en utenlandsk finansinstitusjon er et unntak fra den generelle regelen om at en finansiell konto opprettholdes av en utenlandsk finansinstitusjon er spesifisert utenlandsk finansiell eiendel. En finansiell konto opprettholdt av en amerikansk filial eller en amerikansk datterselskap av en utenlandsk finansinstitusjon, må ikke rapporteres på skjema 8938, og eventuelle spesifikke utenlandske finansielle eiendeler i den kontoen må heller ikke rapporteres. Q2. Jeg har en finansiell konto vedlikeholdt av en amerikansk finansinstitusjon (inkludert amerikanske fond, IRA og 401 (K) planer) som har utenlandsk aksjer og verdipapirer. Trenger jeg å rapportere den finansielle kontoen eller dens beholdninger Du trenger ikke å rapportere en finansiell konto vedlikeholdt av en amerikansk finansinstitusjon eller dets beholdninger. Eksempler på finansielle kontoer opprettholdt av amerikanske finansinstitusjoner inkluderer: Amerikanske fondskontoer IRAs (tradisjonelle eller Roth) 401 (k) pensjonsplaner Kvalifiserte amerikanske pensjonsordninger Brokerage kontoer opprettholdt av amerikanske finansinstitusjoner Q3. Jeg eier utenlandske aksjer og verdipapirer gjennom en utenlandsk filial i en amerikansk finansiell institusjon. Trenger jeg å rapportere disse på skjema 8938 Hvis en finansiell konto, for eksempel et depositum, varetak eller pensjonskonto, holdes gjennom en utenlandsk filial eller utenlandsk tilknyttet en amerikansk finansinstitusjon, er utenlandsk konto ikke en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel og er ikke pålagt å bli rapportert på skjema 8938 Utenlandske pensjoner, utsatt kompensasjonsplan eller utlandssikkerhet Q1. Jeg har interesse for utenlandsk pensjon eller utsatt kompensasjonsplan. Må jeg rapportere det på skjema 8938 Hvis du har interesse for en utenlandsk pensjon eller utsatt kompensasjonsplan, må du rapportere denne renter på skjema 8938 dersom verdien av dine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler er større enn rapporteringsterskelen som gjelder for du. Q2. Jeg er amerikansk skattebetaler og har opptjent rett til utenlandsk sosial sikkerhet. Trenger jeg å rapportere dette på skjema 8938 Betalinger eller rettighetene til å motta utenlandsk ekvivalent av trygdeordninger, trygdeordninger eller annet tilsvarende program av utenlandsk regjering er ikke spesifisert utenlandsk finansielle eiendeler og er ikke rapporterbare. Q3. Jeg er en mottaker av en utenlandsk eiendom. Må jeg rapportere min interesse for en utenlandsk eiendom på skjema 8938 Vanligvis er en interesse for en utenlandsk eiendom en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel som kan rapporteres på skjema 8938 dersom totalverdien av alle dine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler er større enn rapporteringsgrense som gjelder for deg. Rapporterings-, arkiverings - og verdsettelseskrav Q1. Jeg er en amerikansk skattebetaler, men er ikke pålagt å sende inn en inntektsskatt. Trenger jeg å sende skjema 8938 Skatteytere som ikke er pålagt å legge inn en inntektsskatt, er ikke pålagt å sende skjema 8938. Q2. Hvis jeg må sende skjema 8938, er jeg pålagt å rapportere alle mine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler, uavhengig av om eiendelene har en maksimumsverdi i løpet av skatteåret. Hvis du oppfyller gjeldende rapporteringsgrense, må du rapportere alt spesifisert utenlandske finansielle eiendeler, inkludert de spesifiserte utenlandske finansielle eiendelene som har en de minimis maksimumsverdi i skatteåret. For unntak til rapportering, se Unntak til rapportering på side 6 i instruksjonene for skjema 8938. Q3. Jeg arkiverte min inntektsavkastning, men nå innser at jeg burde ha innlevert skjema 8938 med min retur, hva skal jeg gjøre hvis du har utelatt skjema 8938 når du har sendt innmeldingsavkastningen din, bør du sende skjema 1040x, endret amerikansk individuelt inntektsskatt, med skjemaet 8938 vedlagt. Q4. Må jeg legge inn både Form 8938 og FinCEN Form 114, Rapport fra utenlandsk bank og finansregnskap (FBAR) Innlevering av skjema 8938 lindrer ikke deg av det separate kravet til å sende FBAR hvis du ellers er pålagt å gjøre det, og vice-versa. Avhengig av situasjonen din, kan det hende du må sende skjema 8938 eller FBAR eller begge skjemaer, og det kan være nødvendig med visse utenlandske kontoer på begge skjemaene. Q5. Jeg har en rekke spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler til å rapportere på skjema 8938. Er det et fortsettelsesark for skjemaet 8938 Hvis du har mer enn en konto eller et aktiv for å rapportere i del I eller del II i skjema 8938 eller mer enn en utsteder eller motpart å rapportere i del II i skjema 8938, kopier så mange tomme delene I og II som du trenger for å fullføre, og legg dem til Form 8938. Kontroller Hvis du har lagt til flere ark, merk av her boksen øverst på Form 8938. Q6 . Behøver jeg å ansette en sertifisert taksator eller aktuar for å fastslå den rettferdige markedsverdien av en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel. For eksempel, hvis jeg har en utenlandsk ytelsesbasert pensjonsordning, er jeg pålagt å få tak i en aktuar. Du kan bestemme det rettferdige markedet Verdien av en utenlandsk finansregnskap med det formål å rapportere sin maksimumsverdi basert på periodiske kontoutskrifter med mindre du har grunn til å vite at uttalelsene ikke reflekterer et rimelig estimat av kontoens maksimumsverdi i skatteåret. For en spesifisert utenlandsk finansiell eiendel som ikke holdes i en finansiell konto, kan du bestemme eiendelens virkelige markedsverdi for å rapportere sin maksimumsverdi basert på informasjon offentlig tilgjengelig fra pålitelige finansielle informasjonskilder eller fra andre verifiserbare kilder. Selv om det ikke foreligger noen informasjon fra en pålitelig finansiell informasjonskilde eller annen verifiserbar kilde, trenger du ikke å få tak i en vurdering av en tredjepart for å kunne estimere eiendelens maksimale verdi i skatteåret rimelig. Q7. Hvordan verdsetter jeg min interesse for en utenlandsk pensjon eller utsatt kompensasjonsplan for å rapportere dette på skjema 8938 Generelt er verdien av din interesse i utenlandspensjonsordningen eller utsatt kompensasjonsplan den rettferdige markedsverdien av din gunstige interesse i plan på siste dag i året. Men hvis du ikke vet eller har grunn til å vite på grunnlag av lett tilgjengelig informasjon, er den virkelige markedsverdien av din fordelaktige interesse i pensjons - eller utsatt kompensasjonsplan på siste dag i året, den maksimale verdien er verdien av kontanter ogor annen eiendom distribuert til deg i løpet av året. Denne samme verdien brukes til å avgjøre om du har møtt rapporteringstærskelen din. Hvis du ikke vet eller har grunn til å vite på grunnlag av lett tilgjengelig informasjon, er den rettferdige markedsverdien av din fordelaktige interesse i pensjonsplanen eller utsatt kompensasjonsplan på den siste dagen i året, og du mottok ikke noen utbetalinger fra planen, verdien av din interesse i planen er null. I denne situasjonen bør du også bruke en verdi på null for planen for å avgjøre om du har møtt rapporteringsgrensen. Hvis du har møtt rapporteringstærskelen og må fylle ut skjema 8938, bør du rapportere planen og angi at maksimum er null. Side sist vurdert eller oppdatert: 20-Sep-2016Under et unntak gjelder, må du fylle ut skjema 8938 hvis du er en spesifisert person (enten en spesifisert person eller en spesifisert innenlandsk enhet) som har interesse for spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler og verdien av disse eiendelene er mer enn gjeldende rapporteringsgrense. Hvis du må fylle ut skjema 8938, må du rapportere de angitte utenlandske finansielle eiendelene der du har en renter selv om ingen av eiendelene påvirker skatteforpliktelsen for året. Se spesifisert individuelt, spesifisert hjemsted og rapporteringsgrensene, senere. Hvis du ikke trenger å sende inn en inntektsføring for skatteåret, trenger du ikke å sende skjema 8938, selv om verdien av dine spesifiserte utenlandske finansielle eiendeler er mer enn den aktuelle rapporteringsgrensen. Spesifisert person Du er en spesifisert person hvis du er en av de følgende. En hjemmehørende fremmed av USA for noen del av skatteåret (men se Rapporteringsperiode, senere). En utenlandsk fremmed som gjør et valg til å bli behandlet som en fastboende alien for å sende inn en felles avkastning. En utenlandsk fremmed som er en bona fide bosatt i American Samoa eller Puerto Rico. Se Pub. 570, Skattehåndbok for personer med inntekter fra amerikanske besittelser, for en definisjon av bona fide bosatt. Resident aliens. Du er bosatt utenlands hvis du blir behandlet som en fastboende fremmed for amerikanske skatteformål under den grønne kortprøven eller den betydelige nærværstesten. For mer informasjon, se Pub. 519, U. S. Skattehåndbok for utlendinger. Hvis du kvalifiserer som en fastboende alien under begge reglene, er du en spesifisert person. Spesiell regel for dobbeltboende skattytere. Hvis du er en dobbelt bosatt skattyter (i henhold til statskassenforskriften § 301.7701 (b) -7 (a) (1)), som bestemmer hans eller hennes skatteplikt for hele eller deler av skatteåret som om han eller hun Hun var en utenlandsk fremmed som fastsatt av statskasseloven § 301.7701 (b) -7, filformular 8938 som følger: Spesifisert individuell innlevering som utenlandsk utlending ved utgangen av skattepliktig år. Du er ikke pålagt å rapportere angitte utenlandske finansielle eiendeler på skjema 8938 for delen av skattepliktig år som dekkes av Form 1040NR eller Form 1040NR-EZ, forutsatt at du overholder innleveringskravene til statskasseforskriften § 301.7701 (b) -7 (b) og (c), inkludert kravet om rettidig registrering av skjema 1040NR eller skjema 1040NR-EZ, som gjeldende, og vedlegg skjema 8833. Spesifisert individuell innlevering som fastboende fremmed ved utgangen av hans eller hennes skattepliktige år. Du er ikke pålagt å rapportere angitte utenlandske finansielle eiendeler på skjema 8938 for den delen av skatteåret som er reflektert i skjemaet til skjema 1040 eller tidsplanen til skjema 1040EZ, etter behov, kreves av statskasseloven § 1.6012-1 (b) (ii) ) (a), forutsatt at du overholder innleveringskravene til statskasselovgivningen § 1.6012-1 (b) (2) (ii) (a), herunder kravet om rettidig filformular 1040 eller Form 1040EZ og vedlegg et godt utfylt skjema 8833 . Spesifisert hjemsted Du er en spesifisert innenlandsk enhet hvis du er en av følgende. Et nært nært selskap som har minst 50 prosent av bruttoinntektene fra passiv inntekt. Et nært hjemmekorporasjon dersom minst 50 prosent av sine eiendeler produserer eller holdes for produksjon av passiv inntekt (se Passiv inntekt og Andel av passive eiendeler som eies av et aksjeselskap eller partnerskap. Senere) Et nært internt partnerskap som har minst 50 prosent av bruttoinntektene fra passiv inntekt. Et nært nært partnerskap dersom minst 50 prosent av sine eiendeler produserer eller holdes for produksjon av passiv inntekt (se Passiv inntekt, og Andel av passive eiendeler som eies av et selskap eller partnerskap senere). En innenlandsk tillit beskrevet i § 7701 (a) (30) (E) som har en eller flere spesifiserte personer (en spesifisert person eller en spesifisert innenlandsk enhet) som en nåværende mottaker. Nært holdt innenlandsk selskap. Et innenlandsk selskap holdes nære, dersom en spesifisert person på den siste dagen i corporation8217s skattepliktige år direkte, indirekte eller konstruktivt eier minst 80 prosent av den samlede samlede stemmeverdien til alle aksjeklasser som er berettiget til å stemme eller minst 80 prosent av den totale verdien av aksjelagret. Nært holdt innenlands partnerskap. Et internasjonalt partnerskap holdes nære, dersom en bestemt person direkte, indirekte eller konstruktivt holder minst 80 prosent av kapitalen eller fortjenesten i partnerskapet på den siste dagen i partnerskapets skatteår. Konstruktivt eierskap. Artikkel 267 (c) og (e) (3) gjelder for å bestemme et spesifikt individuelt konjunktiv eierskap i et hjemlig selskap eller partnerskap, bortsett fra at § 267 (c) (4) blir brukt som om en persons familie omfatter ektefeller til de angitte individual8217s familiemedlemmer. Passiv inntekt. Passiv inntekt betyr den delen av bruttoinntekten som består av: Utbytte, inklusive erstatningsposter, Inntekt som er ekvivalent med renter, herunder erstatningsrenter, Leieavgifter og royalties, unntatt leieavtaler og royalties avledet i den aktive oppførelsen av en handel eller virksomhet utført i det minste delvis av ansatte i selskapet eller partnerskapet. Overskudd av gevinster over tap fra salg eller utveksling av eiendom som er beskrevet i forskriften § 1.6038D-6 (b) (3) (i) (F), og som gir opphav til typer av passiv inntekt som er oppført ovenfor, Overskudd av gevinster over tap fra transaksjoner (inkludert futures, fremover og lignende transaksjoner) i en hvilken som helst vare, men ikke inkludert, Enhver varesikringstransaksjon beskrevet i avsnitt 954 (c) (5) (A) , eller aktiv virksomhet gevinster eller tap fra salget av varer, men bare hvis vesentlig alle corporation8217s eller partnership8217s råvarer er eiendom beskrevet i paragraf (1), (2) eller (8) i § 1221 (a) utenlandsk cu Valutavinster over tap i utenlandsk valuta (som definert i avsnitt 988 (b)) som kan henføres til enhver del 988 transaksjon, og netto inntekt fra frivillige hovedkontrakter. Unntak fra passiv inntektsbehandling for forhandlere. I tilfelle av et innenlandsk selskap eller et selskap som regelmessig opptrer som forhandler i eiendom beskrevet i forskriften § 1.6038D-6 (b) (3) (i) (F), terminskontrakter, opsjonskontrakter eller lignende finansielle instrumenter hovedkontrakter og alle instrumenter referert til varer) passiv inntekt inkluderer ikke følgende: Enhver inntektsform eller gevinst (unntatt utbytte eller renter) fra enhver transaksjon (inkludert sikringstransaksjoner og transaksjoner som involverer fysisk oppgjør) inngikk i ordinær kurs av en slik forhandler eller handel som en slik forhandler. I tilfelle av et aksjeselskap eller partnerskap som er en forhandler i verdipapirer (i henhold til § 475 c) (2)), skal eventuelle inntekter fra enhver transaksjon inngått i det ordinære løpet av konsernet eller virksomhetens virksomhet som en forhandler i verdipapirer. Passiv inntekt eller eiendeler i tilknyttede selskaper og partnerskap. For å avgjøre om et hjemlig selskap eller partnerskap oppfyller passivinntekt eller eiendomsprøve, behandles innenlandske selskaper og innenlandske partnerskap som nært holdes av samme spesifiserte person, og som er knyttet gjennom aksje - eller partnerskapseierskap med et fellesforeldre eller partnerskap, behandlet som eier de samlede eiendelene og mottar den samlede inntekten til alle medlemmer av denne gruppen. For dette formål er enhver kontrakt, egenkapital eller gjeld som eksisterer mellom medlemmer av konsernet, samt eventuelle bruttoinntekter som oppstår som følge av kontrakten, egenkapitalen eller gjelden, eliminert. Forbundet aksje eller partnerskap eierskap. Et hjemmekorporasjon eller partnerskap anses å være knyttet gjennom aksje - eller partnerskapsinteresse med et fellesforetak eller partnerskap under følgende omstendigheter. Aksje som representerer minst 80 prosent av den samlede samlede stemmeverdien til alle aksjeklasser i aksjeselskapet som har stemmerett eller verdien av et slikt selskap, bortsett fra lager av den felles forelder, eies av en eller flere av de andre tilknyttede selskapene , tilknyttede partnerskap eller fellesforeldre. Partnerskapsinteresser som representerer minst 80 prosent av selskapets fortjenesteinteresser eller kapitalinteresser, bortsett fra samarbeidsinteresser i den felles forelder, eies av en eller flere av de andre tilknyttede selskapene, tilknyttede partnerskap eller fellesforeldrene. Andel passive eiendeler holdt av et aksjeselskap eller partnerskap. For å avgjøre om minst 50 prosent av dine eiendeler produserer eller holdes for produksjon av passiv inntekt, er andelen av passive eiendeler som eies av aksjeselskapet eller partnerskapet for et skatteår, den veide gjennomsnittlige prosentdelen av passive eiendeler (veid av totalt assets and measured quarterly). The value of assets of the corporation or partnership is the fair market value or the book value. The book value of assets is the amount reflected on the corporation8217s or partnership8217s balance sheet and may be determined under either a U. S. or an international financial accounting standard. See example below, which illustrates the application of this weighted average asset rule. DC8217s weighted passive asset percentage for taxable year 2016 is 40, that is, DC8217s total passive assets divided by its total assets (800 2,000 40). Because fewer than 50 of DC8217s assets produce or are held for the production of passive income and less than 50 of DC8217s gross income for its taxable year is passive income, DC does not meet the passive asset or passive income threshold and would not be a specified domestic entity. Domestic trusts. A trust described in section 7701(a)(30)(E) is considered a specified domestic entity if and only if the trust has one or more specified persons (a specified individual or a specified domestic entity) as a current beneficiary for the taxable year. Current beneficiary. With respect to a taxable year, a current beneficiary is any person who at any time during the taxable year is entitled to, or at the discretion of any person may receive, a distribution from the principal or income of the trust (determined without regard to any power of appointment to the extent that such power remains unexercised at the end of the taxable year). Special rule for general powers of appointment. A current beneficiary also includes any holder of a general power of appointment, whether or not exercised, that was exercisable at any time during the taxable year. A holder of a general power of appointment that is exercisable only on the death of the holder is not a current beneficiary. Excepted Specified Domestic Entities A trust described in section 7701(a)(30)(E) is not considered a specified domestic entity, provided that: The trustee is one of the following: A bank that is examined by the Office of the Comptroller of the Currency, the Board of Governors of the Federal Reserve System, the Federal Deposit Insurance Corporation, or the National Credit Union Administration, A financial institution that is registered with and regulated or examined by the Securities and Exchange Commission, or A domestic corporation described in section 1473(3)(A) or (B), and the regulations issued with respect to those provisions, The trustee has supervisory authority over or fiduciary obligations with regard to the specified foreign financial assets held by the trust, and The trustee files annual returns and information returns by the due date (including any applicable extensions) on behalf of the trust. Domestic trusts owned by one or more specified persons. A trust described in section 7701(a)(30)(E) to the extent the trust or any portion of the trust is treated as owned by one or more specified persons under sections 671 through 678 and the regulations. If you are a specified individual, your applicable reporting threshold depends upon whether you are married, file a joint federal income tax return, and live inside (or outside) the United States. Taxpayers living in the United States. If you do not live outside the United States, you satisfy the reporting threshold discussed next that applies to you and no exception applies, file Form 8938 with your income tax return. Unmarried taxpayers. If you are not married, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. Married taxpayers filing a joint income tax return. If you are married and you and your spouse file a joint income tax return, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 100,000 on the last day of the tax year or more than 150,000 at any time during the tax year. Married taxpayers filing separate income tax returns. If you are married and file a separate income tax return from your spouse, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. Taxpayers living outside the United States. If your tax home is in a foreign country, you meet one of the presence abroad tests described next, and no exception applies, file Form 8938 with your income tax return if you satisfy the reporting threshold discussed next that applies to you. Unmarried taxpayers. If you are not married, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 200,000 on the last day of the tax year or more than 300,000 at any time during the tax year. Married taxpayers filing a joint income tax return. If you are married and you and your spouse file a joint income tax return, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 400,000 on the last day of the tax year or more than 600,000 at any time during the tax year. Married taxpayers filing separate income tax returns. If you are married and file a separate income tax return from your spouse, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 200,000 on the last day of the tax year or more than 300,000 at any time during the tax year. Presence abroad. You satisfy the presence abroad test if you are one of the following. A U. S. citizen who has been a bona fide resident of a foreign country or countries for an uninterrupted period that includes an entire tax year. A U. S. citizen or resident who is present in a foreign country or countries at least 330 full days during any period of 12 consecutive months that ends in the tax year being reported. Reporting Thresholds Applying to Specified Domestic Entities If you are a specified domestic entity, you satisfy the reporting threshold only if the total value of your specified foreign financial assets is more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. Determining the Total Value of Your Specified Foreign Financial Assets You must figure the total value of the specified foreign financial assets in which you have an interest to determine if you satisfy the reporting threshold that applies to you. To determine if you have an interest in a specified foreign financial asset, see Interests in Specified Foreign Financial Assets, later. Valuing specified foreign financial assets. The value of a specified foreign financial asset for purposes of determining the total value of specified foreign financial assets in which you have an interest during the tax year or on the last day of the tax year is the assets fair market value. For purposes of figuring the total value of specified foreign financial assets, the value of a specified foreign financial asset denominated in a foreign currency must be first determined in the foreign currency and then converted to U. S. dollars. See Foreign currency conversion in Reporting Maximum Value, later, for rules on determining and applying the appropriate foreign currency exchange rate. Value of an interest in a foreign trust during the tax year. If you do not know or have reason to know based on readily accessible information the fair market value of your interest in a foreign trust during the tax year, the value to be included in determining the total value of your specified foreign financial assets during the tax year is the maximum value of your interest in the foreign trust. See Valuing interests in foreign trusts in Reporting Maximum Value, later, for rules on determining the maximum value of an interest in a foreign trust. Value of an interest in a foreign estate, foreign pension plan, and foreign deferred compensation plan. If you do not know or have reason to know based on readily accessible information the fair market value of your interest in a foreign estate, foreign pension plan, or foreign deferred compensation plan during the tax year, the value to be included in determining the total value of your specified foreign financial assets during the tax year is the fair market value, determined as of the last day of the tax year, of the currency and other property distributed during the tax year to you. If you received no distributions during the tax year and do not know or have reason to know based on readily accessible information the fair market value of your interest, use a value of zero for the interest. Asset with no positive value. If the maximum value of a specified foreign financial asset is less than zero, use a value of zero for the asset. Joint interests. If you jointly own an asset with someone else, the value that you use to determine the total value of all of your specified foreign financial assets depends on whether the other owner is your spouse and, if so, whether your spouse is a specified individual and whether you file a joint or separate return. Joint ownership with spouse filing joint income tax return. If you and your spouse file a joint income tax return and, therefore, would file one combined Form 8938 for the tax year, include the value of the asset jointly owned with your spouse only once to determine the total value of all of the specified foreign financial assets you and your spouse own. Joint ownership with spouse filing separate income tax return. If you and your spouse are specified individuals and you each file a separate annual return, include one-half of the value of the asset jointly owned with your spouse to determine the total value of all of your specified foreign financial assets. Joint ownership with a spouse who is not a specified individual or someone other than a spouse. Each joint owner includes the entire value of the jointly owned asset to determine the total value of all of that joint owners specified foreign financial assets. These examples may help you decide if you have to file Form 8938. I am not married and do not live abroad. The total value of my specified foreign financial assets does not exceed 49,000 during the tax year. You do not have to file Form 8938. You do not satisfy the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. I am not married and do not live abroad. I sold my only specified foreign financial asset on October 15, when its value was 125,000. You have to file Form 8938. You satisfy the reporting threshold even though you do not hold any specified foreign financial assets on the last day of the tax year because you did own specified foreign financial assets of more than 75,000 at any time during the tax year. I am not married and do not live abroad. An unrelated U. S. resident and I jointly own a specified foreign financial asset valued at 60,000. You each have to file Form 8938. You each satisfy the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year. I am not married and do not live abroad. I own an entity disregarded for tax purposes, which owns one specified foreign financial asset valued at 30,000. In addition, I own a specified foreign financial asset valued at 25,000. You have to file Form 8938. You own both the specified foreign financial asset owned by the disregarded entity and the specified foreign financial asset you own directly, for a total value of 55,000. You satisfy the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year. My spouse and I do not live abroad and file a joint income tax return. We jointly own a single specified foreign financial asset valued at 60,000. You and your spouse do not have to file Form 8938. You do not satisfy the reporting threshold of more than 100,000 on the last day of the tax year or more than 150,000 at any time during the tax year. My spouse and I do not live abroad, file a joint income tax return, and jointly and individually own specified foreign financial assets. On the last day of the tax year, my spouse and I jointly own a specified foreign financial asset with a value of 90,000. My spouse has a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 10,000. I have a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 1,000. You and your spouse have to file a combined Form 8938. You and your spouse have an interest in specified foreign financial assets in the amount of 101,000 on the last day of the tax year. This is the entire value of the specified foreign financial asset that you jointly own, 90,000, plus the value of the asset that your spouse separately owns, 10,000, plus the value of the asset that you separately own, 1,000. You and your spouse satisfy the reporting threshold of more than 100,000 on the last day of the tax year. My spouse and I do not live abroad, file separate income tax returns, and jointly own a specified foreign financial asset valued at 60,000 for the entire year. Neither you nor your spouse has to file Form 8938. You each use one-half of the value of the asset, 30,000, to determine the total value of specified foreign financial assets that you each own. Neither of you satisfies the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. My spouse and I file separate income tax returns, jointly and individually own specified foreign financial assets, and do not live abroad. On the last day of the tax year, my spouse and I jointly own a specified foreign financial asset with a value of 90,000. My spouse has a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 10,000. I have a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 1,000. You do not have to file Form 8938 but your spouse does. Your spouse has an interest in specified foreign financial assets in the amount of 55,000 on the last day of the tax year. This is one-half of the value of the asset that you jointly own, 45,000, plus the entire value of the asset that your spouse separately owns, 10,000. You have an interest in specified foreign financial assets in the amount of 46,000 on the last day of the tax year. This is one-half of the value of the asset that you jointly own, 45,000, plus the entire value of the asset that you separately own, 1,000. Your spouse satisfies the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year. You do not satisfy the reporting threshold of more than 50,000 on the last day of the tax year or more than 75,000 at any time during the tax year. My spouse and I are U. S. citizens but live abroad for the entire tax year and file a joint income tax return. The total value of our combined specified foreign financial assets on any day of the tax year is 150,000. You and your spouse do not have to file Form 8938. You do not satisfy the reporting threshold of more than 400,000 on the last day of the tax year or more than 600,000 at any time during the tax year for married individuals who live abroad and file a joint income tax return. My spouse and I live abroad and file separate income tax returns. My spouse is not a specified individual. On the last day of the tax year, my spouse and I jointly own a specified foreign financial asset with a value of 150,000. My spouse has a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 10,000. I have a separate interest in a specified foreign financial asset with a value of 60,000. You have to file Form 8938 but your spouse, who is not a specified individual, does not. You have an interest in specified foreign financial assets in the amount of 210,000 on the last day of the tax year. This is the entire value of the asset that you jointly own, 150,000, plus the entire value of the asset that you separately own, 60,000. You satisfy the reporting threshold for a married individual living abroad and filing a separate return of more than 200,000 on the last day of the tax year. Specified Foreign Financial Assets If you are required to file Form 8938 but do not file a complete and correct Form 8938 by the due date (including extensions), you may be subject to a penalty of 10,000. Continuing failure to file. If you do not file a correct and complete Form 8938 within 90 days after the IRS mails you a notice of the failure to file, you may be subject to an additional penalty of 10,000 for each 30-day period (or part of a period) during which you continue to fail to file Form 8938 after the 90-day period has expired. The maximum additional penalty for a continuing failure to file Form 8938 is 50,000. Married taxpayers filing a joint income tax return. If you are married and you and your spouse file a joint income tax return, the failure to file penalties apply as if you and your spouse were a single person. You and your spouse8217s liability for all penalties is joint and several. Presumption of maximum value. If the IRS determines that you have an interest in one or more specified foreign financial assets and asks you for information about the value of any asset, but you do not provide enough information for the IRS to determine the value of the asset, you are presumed to own specified foreign financial assets with a value of more than the reporting threshold that applies to you. See Determining the Reporting Threshold That Applies to You, earlier. In such case you are subject to the failure-to-file penalties if you do not file Form 8938. Reasonable cause exception. No penalty will be imposed if you fail to file Form 8938 or to disclose one or more specified foreign financial assets on Form 8938 and the failure is due to reasonable cause and not to willful neglect. You must affirmatively show the facts that support a reasonable cause claim. The determination of whether a failure to disclose a specified foreign financial asset on Form 8938 was due to reasonable cause and not due to willful neglect will be determined on a case-by-base basis, taking into account all pertinent facts and circumstances. Effect of foreign jurisdiction laws. Trust Bloomberg BNAs160Premier International Tax160offering160for the news and guidance to navigate the complex tax treaty networks and business regulations. International tax professionals were stunned in late 2011 when the IRS announced that foreign deferred compensation and foreign pension plans would have to be reported on the new Form 8938 (Statement of Specified Foreign Financial Assets), along with the foreign investment assets that the 2010 Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) legislation was aimed at. The announcement came in the form of draft instructions to Form 8938, released for the first time in September 2011, 1 and later confirmed in the final instructions released in November 2011 2 and in the temporary regulations issued in December 2011. 3 The news touched off a flurry of activity among tax professionals to determine what kinds of foreign plans would have to be reported, and how to value an individuals rights in those plans for purposes of Form 8938 reporting. Although it will obviously be critical for many taxpayers to determine the precise boundaries of the new rule and also how to value their participation rights, this commentary will discuss more basic issues - specifically, the propriety of requiring these plans to be reported at all under the language of the statute itself, and under the applicable legislative history. A subsequent commentary will discuss the details of these new rules as they have been enunciated by the IRS to date, and as they will be further clarified in the coming months. As noted in this authors previous commentary on the subject, 4 6038D was enacted as part of Congresss response to a highly publicized series of events in which several foreign financial institutions assisted U. S. owners of securities to reduce or avoid U. S. federal income tax on income from those securities by holding them in offshore custodial accounts. Congress chose to deal with this problem from two directions - first, by imposing a potential new 30 U. S. withholding tax on income from U. S. securities (including gross proceeds from the sale of those securities) held by a foreign financial institution for the benefit of either U. S. or foreign customers, 5 and second, by imposing under 6038D an annual information reporting requirement (backed up by severe penalties) on certain U. S. individuals who own either U. S. or foreign securities through a foreign brokerage account or similar foreign custodial account. 6 The new 6038D reporting rules took effect for most U. S. individuals starting with the 2011 taxable year. A U. S. individual (generally, a U. S. citizen or a 7701(b) resident alien) must file Form 8938 as an attachment to his 2011 federal income tax return (Form 1040) if he owns an interest in one or more specified foreign financial assets (SFFAs) the total value of which exceeds a threshold amount on the last day of the year or a threshold amount at any time during the year. An unmarried U. S. individual living in the United States must file Form 8938 if the value of his SFFAs is more than 50,000 on the last day of the year or more than 75,000 at any time during the year, but higher thresholds apply for other categories of individuals (based on marital status, and whether the individual lives in the United States or abroad). Severe penalties can be imposed for failure to file the form (or for failure to file an accurate form), in addition to an extension of the statute of limitations for the IRS to audit the return and impose income taxes. 7 Numerous categories of U. S. individuals who would not otherwise be required to file Form 8938 - probably numbering in the tens of thousands - will likely be affected by the new requirements to report foreign deferred compensation and foreign pension rights. U. S. individuals working abroad for foreign employers (whether foreign subsidiaries of U. S. companies, or foreign-controlled foreign companies) may be required to report deferred compensation (both vested and unvested) that has been promised by their foreign employers or set aside in a separate account, and to the extent that they have accrued pension rights under foreign law or participate in foreign-based stock option or similar plans, they may also be required to report those items. 8 U. S. individuals working in the United States - primarily resident aliens who have been transferred from abroad to work in the United States - may also be required to report their participation in foreign deferred compensation plans (usually with respect to services rendered before they moved to the United States) and in foreign-based stock option or similar plans, as well as accrued rights under foreign pension plans that are maintained by the foreign employers that sent them to the United States. Because of the broad scope of the new Form 8938 reporting requirements for all of these categories of individuals, therefore, it is appropriate to examine the statutory basis for these requirements. Section 6038D(b) in effect divides SFFAs into two categories: (1) all assets held in a foreign financial account within the meaning of 6038D(b)(1) and (2) assets that are not held in either a U. S. or foreign financial account but which have some kind of foreign nexus as defined in 6038D(b)(2). The three categories enumerated in 6038D(b)(2) are: (A) any stock or security issued by a non-U. S. person (B) any financial instrument or contract held for investment that has an issuer or counterparty that is a non-U. S. person and (C) any interest in a foreign entity within the meaning of 1473. Thus, if a U. S. individuals rights in a foreign deferred compensation plan or foreign pension plan must be reported on Form 8938, they must fall within one or more of these three categories. 9 The IRSs temporary regulations apparently do not treat deferred compensation or pension rights as a stock or security or as a financial instrument or contract held for investment within the meaning of 6038D(b)(2)(A) or (B). Instead, they apparently treat these rights as an interest in a foreign entity within the meaning of 6038D(b)(2)(C), because they are discussed in a paragraph with the heading Interests in estates, pension plans, and deferred compensation plans. 10 What is curious is that this particular paragraph in the regulations deals only with valuation issues, and the terms deferred compensation and foreign pension plans are not mentioned in a laundry list of SFFAs that is set forth elsewhere in the regulations. 11 Even if deferred compensation and pension rights are considered to be interests in a foreign entity within the meaning of 6038D(b)(2)(C), however, the regulations elsewhere provide that an interest in a foreign entity is only classified as an SFFA if it is held for investment 12 this additional requirement is not included in the statute, but since it is a requirement of the regulations, as a threshold matter it might be questioned whether deferred compensation, or even an individuals pension rights, are being held for investment. 13 If it is correct that the IRS does classify both deferred compensation and pension rights as interests in a foreign entity (ignoring for the moment the additional rule in the regulations that the item must be held for investment), the question arises whether this classification is proper. Section 6038D(b)(2)(C) incorporates the definition of the term foreign entity that is in 1473(5), which provides that the term foreign entity means any entity which is not a United States person. Although the term United States person is defined in detail in 7701(a)(30), 14 7701(a) does not define the term entity. None of the FATCA regulations is helpful on this score, because the 6038D regulations simply refer to the 1473(5) regulations, which merely repeat the language of 1473(5) itself. 15 Thus, while a foreign deferred compensation plan and a foreign pension plan would probably never be classified as United States persons, it must still be determined whether they are entities. Because the term entity is not defined generally for federal tax purposes in 7701(a), the regulations under both 6038D(b)(2)(C) and 1473(5) have apparently left the interpretation of this term to common sense. If one takes a common sense approach, a very tentative interpretation of the term entity might be any thing that has a juridical (i. e. legal) status of its own under either U. S. or foreign law. In this regard, the term person as defined in 7701(a)(1) may offer some guidance. Thus, 7701(a)(1) provides that the term person shall be construed to mean and include an individual, a trust, estate, partnership, association, company or corporation, although a common sense approach would clearly not treat an individual as an entity, and the term entity would probably include certain other juridical persons not enumerated in 7701(a)(1), such as foreign governments. Applying this general rule, a foreign pension plan would probably be classified as an entity if it is maintained in the form of a trust (as is the case in most common law jurisdictions) or in the form of a foundation or corporation that is separate from the employer that created it (as is the case in many civil law jurisdictions). However, a foreign pension plan that is maintained as a book accrual plan on the books of the employer itself (as is the case in certain foreign countries) 16 would usually not be classified as an entity separate from the employer, although it might possibly be argued in that case that the employee has an interest in the employer itself within the meaning of 6038D(b)(2)(C). As noted above, however, the IRS regulations apparently treat all kinds of foreign pension plans (presumably including book accrual plans) as entities in themselves, and not as integral parts of the employers that maintain them - although none of this is made clear in the regulations. In the case of deferred compensation plans - whether classic salary deferral plans, unfunded top-up pension plans, or any kind of equity-based compensation plan (classic stock option plans, plans with stock appreciation rights, or restricted-stock-unit plans) 17 - it would be extremely unusual for the plan itself to be classified as a legal entity separate from the employer under either U. S. or foreign law. However, it is possible that the IRS could publish a clarification of its regulations at some time in the near future and explain that where an individual participates in a foreign deferred compensation plan, the foreign entity in which he has an interest is actually his foreign employer, and not the plan itself. If the IRS did so, however, there would seem to be two objections to this interpretation. First, the regulations provide that an asset which is held for use in a trade or business is exempt from reporting, 18 and a forceful argument can be made that a contract right to be paid deferred compensation is part of the individuals trade or business as an employee of the employer. 19 Second, if an employees contract rights to receive deferred compensation from his employer constitute an interest in a foreign entity, the regulations should include all other types of contract rights that an employee has against his employer - for example, claims for reimbursement of business expenses under a non-accountable plan claims for reimbursement of medical expenses under a self-insured employer medical plan claims for past-due salary that has not yet been paid because of the employers financial difficulties or claims for a bonus that has been declared but not yet paid (possibly for the same reason). 20 There is no apparent justification for singling out deferred compensation rights. If it is correct that the IRS regulations are on extremely shaky ground with respect to foreign deferred compensation plans (though possibly not with respect to most foreign pension plans), the legislative history of 6038D does not help the IRSs position. The Joint Committee Report on 6038D essentially parrots the statutory language, and there is no indication whatsoever that contract rights of an employee of any kind (whether for deferred compensation, for pensions, or for other items) should be classified as SFFAs. In this regard, it is useful to compare the new anti-expatriation rules of 877A, which were enacted in 2008 and which contain detailed provisions on deferred compensation. 21 Neither 6038D nor its legislative history contains any mention of any type of deferred compensation. From the standpoint of tax policy, moreover, it must be questioned whether Form 8938 reporting should be required for those items of foreign deferred compensation that will eventually be reported to the IRS on Form W-2. 22 Nevertheless, because mounting a legal challenge against the IRS regulations could be extremely expensive and time-consuming for any individual, it is questionable whether an effective court challenge will ever take place - especially because the comparative cost of simply complying with the regulations is so much less. 23 Even if such a challenge did occur, Congress might well amend 6038D (at the request of the IRS) to clarify that deferred compensation rights are required to be reported. The authors previous commentary on Form 8938 24 took the IRS to task for not giving more complete guidance on the Form 8938 requirements to individuals who hold securities in either a U. S. or a foreign brokerage account. On February 29, 2012, the IRS issued a set of Frequently Asked Questions (FAQs) that effectively adopts the recommendations that were included in that commentary. Seeirs. govbusinessescorporationsarticle0,,id255061,00.html . In addition to the instructions to Form 8938, these FAQs should be consulted by any individual who may potentially be required to complete Form 8938. Hopefully, the IRS will make an effort to publicize these FAQs as widely as possible. This commentary also will appear in the April 2012 issue of the Tax Management International Journal. For more information, in the Tax Management Portfolios, see Blum, Canale, Hester, and OConnor, 947 T. M. . Reporting Requirements Under the Code for International Transactions, and in Tax Practice Series, see 7170, International Withholding and Reporting Requirements. 1 Draft instructions for Form 8938, dated September 28, 2011, at page 5 (Valuing interests in estates, pension plans, and deferred compensation plans). All Bloomberg BNA treatises are available on standing order, which ensures you will always receive the most current edition of the book or supplement of the title you have ordered from Bloomberg BNAs book division. As soon as a new supplement or edition is published (usually annually) for a title youve previously purchased and requested to be placed on standing order, well ship it to you to review for 30 days without any obligation. During this period, you can either (a) honor the invoice and receive a 5 discount (in addition to any other discounts you may qualify for) off the then-current price of the update, plus shipping and handling or (b) return the book(s), in which case, your invoice will be cancelled upon receipt of the book(s). Call us for a prepaid UPS label for your return. Its as simple and easy as that. Most importantly, standing orders mean you will never have to worry about the timeliness of the information youre relying on. And, you may discontinue standing orders at any time by contacting us at 1.800.960.1220 or by sending an email to booksbna . Put me on standing order at a 5 discount off list price of all future updates, in addition to any other discounts I may quality for. (Returnable within 30 days.) Notify me when updates are available (No standing order will be created). This Bloomberg BNA report is available on standing order, which ensures you will all receive the latest edition. This report is updated annually and we will send you the latest edition once it has been published. By signing up for standing order you will never have to worry about the timeliness of the information you need. And, you may discontinue standing orders at any time by contacting us at 1.800.372.1033, option 5, or by sending us an email to researchbna . Put me on standing order Notify me when new releases are available (no standing order will be created)

1 comment:

  1. Le_Meridian Funding Service gikk utover kravene sine for å hjelpe meg med lånet mitt som jeg brukte utvide apotekvirksomheten. De var vennlige, profesjonelle og absolutte perler å jobbe med. Jeg vil anbefale alle som leter etter lån å kontakte. E-post..lfdsloans@lemeridianfds.com Eller lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... 19893943740.

    ReplyDelete